HTML

HTML

A BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék hallgatói és oktatói blogja az Android platformról.

Facebook

Friss topikok

  • édesebb élet: www.gsmbutik.hu/sony-xperia-xz2-tukrozodes-es-uva-uvb-mentes-uvegfolia-tempered-glass (2018.05.18. 01:30) Kutatók éjszakája - 2014
  • lajthabalazs: Nem admoboztam azóta. Hétfőn lesz egy elóadás az Ericssonos Android klubbon, ahol lesz szó a témár... (2011.12.03. 07:09) Reklám-tapasztalatok
  • A Tata: szeretnék érdeklődni, hogy nem diák is jelentkezhet-e ilyen tanfolyamra; akár programozói előképze... (2011.02.03. 16:51) Újévi gyorstalpaló 2. - Adatok
  • lajthabalazs: 80 requestnél jött egy reklám, aztán semmi. Most 120 requestem volt, és két telefonon is 3G-n is ... (2011.02.02. 20:52) Don't download!
  • EvilHedgehog: Tanulságos. Ezért nem raktam én sem főzött ROM-ot a Galaxy S-re pedig csábító volt... (2011.01.29. 10:29) Softkeyboard

Linkblog

Fejlesszünk?

2011.02.02. 14:46 lajthabalazs

Ez a bejegyzés kicsit elrugaszkodik az Androidos technikai kérdésektől. Az apropója egy ma reggeli beszélgetés, ahol lelkes amatőrökként próbáltuk kitalálni, hogy vajon melyik platformra érdemes fejleszteni, mik a kilátások, és hogyan publikáljuk alkalmazásunkat.

Mint Android-felhasználó, először a saját platformomon gondolkodtam el. Vennék-e alkalmazást? Mennyiért vennék alkalmazást? Hogyan vennék alkalmazást?! Ha nem rootolt a készülék, a Google Marketen lehetőségem sincs 30%-ot a Google zsebébe csorgatva megvennem egy alkalmazást. Tegnap még szomorúnak tartottam, hogy a Pann Telenor App ötlet börzéjét egy Magyar Alkalmazás Piac nyerte meg. Ma rá kellett jönnöm, hogy ennek bizony sok értelme van, főleg, ha a Market üzemeltetőjének szemszögéből nézzük a dolgot.
 

Ha ezzel előbb utóbb megoldottnak látjuk a hogyan kérdését, lépjünk tovább az árra. 150Ft-ot gond nélkül kiadnék egy jó alkalmazásért. Akár a dupláját is. Biztos van, aki nem ennyire fukar, és akár 500-600Ft-tal is támogatja a fejlesztőt - az ő figyelmükbe ajánlom a Pizza-Kalkulátort :)

És most jön a fontos kérdés. Kiadnám érte? Egy jó alkalmazásért csak akkor nem, ha van olcsóbb. És úgy látszik mindig van. És ha nem is olyan jó, ár/érték arányban verhetetlen, ameddig a nevezően nem áll 0.
 

Milyen lehetőségei vannak ezek után egy Android fejlesztőnek, aki szereti, ha megfizetik a munkáját?

Google készségesen siet a segítségünkre: tegyünk az alkalmazásba reklámot. Most gyűröm a keretrendszert, a mellé csomagolt minta alkalmazás egyenlőre nem működik. Itt most ne menjünk részletes anyagiakba és elvi kérdésekbe. Ez egy opció, olyan, amilyen.

Következő lehetőségünk, hogy olyan alkotunk, amilyen még nincs a Marketen. Valid opció, aminek nincs alternatívája, az definíció szerint a legjobb. 300.000 alkalmazás átböngészése után felkutathatjuk a piaci réseket, ráugorhatunk, és kihozhatjuk alkalmazásunkat. Ezt követően már csak abban kell reménykednünk, hogy a siker nyomán megjelenő ingyenes klónok nem fognak tudni konkurálni az alkalmazásunkkal. Vagy azért mert sokkal okosabbak vagyunk a többi fejlesztőnél, vagy azért, mert hamar fölveszünk néhány programozót, designert, ergonómust, matematikust, akik éjt nappallá téve biztosítják, hogy ne ne lehessen egy lapon említeni 3$-os alkotásunkat egy ingyenes sufni-szoftverrel. Esetleg gondosan reklámba forgatjuk a megkeresett pénz, hogy ha a szoftverünk nem is jobb, mindenki azt higyje.

Bízva a felhasználó jóindulatában megkockáztathatunk egy Donate gombot is az ingyenes alkalmazásban. Így megkerüljük a Google 30%-át, és nem lesz olyan kis pénztárca, ami ne engedhetné meg magának az alkalmazást.

Végül bár a Marketen a szoftverek nagyrésze a felhasználóknak készül, készíthetünk szoftvert megrendelőnek is. AdMob helyett kereshetünk egy igazi szponzort, akinek eladhatjuk ötletünket, munkaidőnket, lelkülnket.

Összességében mégis kilátástalan a helyzet. Miért is alakult ez így? Hogy sikerült elérni, hogy a Marketbe januárban 29.293 alkalmazást töltsenek fel a fejlesztők?

Először is, akinek van PC-je, az tud Androidra fejleszteni. Jól-rosszul ez más kérdés, de tud, legrosszabb esetben feltölti a Marketbe a Hello World-öt - van rá számos példa, lehet keresni, az 51 találat legalább fele valószínüleg a világot köszöntő üres projekt.

Másodszor: jó Androidos programot sem nehéz írni - kell hozzá egy jó Java program. De félretéve a tréfát, a környezet jól tanulható, Java-ra épít, ami mára része lett az alapműveltségnek. Az IDE is ismerős és kényelmes.

A harmadik akadály is könnyen vehető: ha készen vagyunk az alkalmazással, 25$-ért igyenesen elérhetővé tehetjük.

És ezután? Csillagok, kommentek, update-ek. Google olcsón megoldotta a tesztelést, ellenőrzést: rábízta a felhasználókra. Az alkalmazásunk kint van a Marketen, és ameddig 4 csillag körül mozog, és nem érkeznek kommentek arról, hogy fagy, bugos, vagy rosszindulatú, addig ott lebeg a Marketben.

Mi a helyzet más platformokon? Ismeretek hiányában nem írnék átfogó elemzést. Egy elgondolkodtató részletet azonban megosztanék a Windows Phone vásárterével kapcsolatban: a 100$-os belépő 5 ingyenes alkalmazás terjesztésére jogosít. Egy, a Mcirosoft ellenőrzésén megbukó alkalmazás költsége 20$. Fejlesztőként azonosulni tudok a szemlélettel, és tudatos felhasználói oldalam sem ellenkezik azután, hogy böngésztem már az Android Marketet. Aki szemetel, fizesse meg. A minőségnek pedig ára van. Ha idáig eljutnak a fogyasztók, érdemes lesz Androidra fejleszteni.

Szólj hozzá!

Címkék: reklám market android fizetős alkalmazás

A bejegyzés trackback címe:

https://edudroid.blog.hu/api/trackback/id/tr732633490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása