HTML

HTML

A BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék hallgatói és oktatói blogja az Android platformról.

Facebook

Friss topikok

  • édesebb élet: www.gsmbutik.hu/sony-xperia-xz2-tukrozodes-es-uva-uvb-mentes-uvegfolia-tempered-glass (2018.05.18. 01:30) Kutatók éjszakája - 2014
  • lajthabalazs: Nem admoboztam azóta. Hétfőn lesz egy elóadás az Ericssonos Android klubbon, ahol lesz szó a témár... (2011.12.03. 07:09) Reklám-tapasztalatok
  • A Tata: szeretnék érdeklődni, hogy nem diák is jelentkezhet-e ilyen tanfolyamra; akár programozói előképze... (2011.02.03. 16:51) Újévi gyorstalpaló 2. - Adatok
  • lajthabalazs: 80 requestnél jött egy reklám, aztán semmi. Most 120 requestem volt, és két telefonon is 3G-n is ... (2011.02.02. 20:52) Don't download!
  • EvilHedgehog: Tanulságos. Ezért nem raktam én sem főzött ROM-ot a Galaxy S-re pedig csábító volt... (2011.01.29. 10:29) Softkeyboard

Linkblog

Pivot mód

2010.10.24. 10:17 lajthabalazs

Amikor még a 4:3 és 5:4-es képernyők uralták a piacot, senkinek sem jutott eszébe elforgatni a monitorát. Ám ahogy divatba jött a széles vászon, megjelent a pivot mód is a módosabbak asztalán.

A pivot-álvány, amiért asztali monitorok esetében szemérmetlen felárat kértek, az Android telefonoknál szükségtelen, így minden felhasználó szabad választhat, hogy széles (landscape) vagy magas (portrait) betekintést szeretne-e a telefon nyújtotta virtuális világba.

Az efféle szabadság azonban sok fejtörést okozhat a fejlesztőnek, akinek gondos felülettervét romba dönti a telefon döntése. Külön kellemetlenség, ha a gyorsulásszenzorokra építjük alkalmazásunkat, mert így kvázi rávesszük a felhasználót a forgatásra.

Azoknak a fejlesztőknek, akik nem akarják interfészüket fektetett és álló képarányokhoz is optimalizálni nyújt segítő kezet az Activity.setRequestedOrientation. A metódus használatával eldönthetjük, hogyan viselkedjen a felhasználói felület a telefon forgatásakor. Több konstans közül melyeket az ActivityInfo-n keresztül érhetünk el, a leghasznosabb az álló vagy fekvő, és a behind - ami az Activity mögött futó alkalmazáshoz igazítja a megjelenítést. A dokumentáció felhívja a figyelmet arra, hogy az Activity újraindulhat a metódus hívásakor, de mivel tipikusan az onCreate-ben fogjuk hívni, ezért ez minket nem érint - eltekintve attól, hogy ha az Activity nézetének cseréjével forgatjuk vagy rögzítjük az irányultságot.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://edudroid.blog.hu/api/trackback/id/tr762394689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolij 2010.11.08. 17:23:00

thsz-en volt lehetőségem kipróbálni a droidfocit és igencsak zavart, hogy nem tudtam eldönteni a telefonom a gyorsulásérzékelőből származó adatok feldolgozása miatt:)

lajthabalazs · https://google.com 2010.11.08. 17:30:42

@zolij: Szia! Nem egészen értem a problémád. Ha az a baj, hogy a gyorsulásmérő nem működött, akkor ez annak lehet köszönhető az Android API változott, a 3-as verziónál (1.5) vezették be az új SensorEventListener interface-t ami a SensorListener-t váltotta fel.
Ha az a baj, hogy csak álló képernyőt hajlandó kezelni az alkalmazás (portrait), akkor ez egy fejlesztői döntés, amit azért hoztunk meg, mert a játék hevében össze vissza forgolódott volna a GUI, ami megzavarta volna a boost funkciót.
Remélem, megválaszoltam a kérdésed, ha nem, fejtsd ki kérlek bővebben.
süti beállítások módosítása