HTML

HTML

A BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék hallgatói és oktatói blogja az Android platformról.

Facebook

Friss topikok

  • édesebb élet: www.gsmbutik.hu/sony-xperia-xz2-tukrozodes-es-uva-uvb-mentes-uvegfolia-tempered-glass (2018.05.18. 01:30) Kutatók éjszakája - 2014
  • lajthabalazs: Nem admoboztam azóta. Hétfőn lesz egy elóadás az Ericssonos Android klubbon, ahol lesz szó a témár... (2011.12.03. 07:09) Reklám-tapasztalatok
  • A Tata: szeretnék érdeklődni, hogy nem diák is jelentkezhet-e ilyen tanfolyamra; akár programozói előképze... (2011.02.03. 16:51) Újévi gyorstalpaló 2. - Adatok
  • lajthabalazs: 80 requestnél jött egy reklám, aztán semmi. Most 120 requestem volt, és két telefonon is 3G-n is ... (2011.02.02. 20:52) Don't download!
  • EvilHedgehog: Tanulságos. Ezért nem raktam én sem főzött ROM-ot a Galaxy S-re pedig csábító volt... (2011.01.29. 10:29) Softkeyboard

Linkblog

Reklám-tapasztalatok

2011.02.07. 14:12 lajthabalazs

Igéretemhez híven megosztom veletek a rövid reklám-kisérlet eredményét.

Az AdMob reklám-közvetítő Android API-ját használtam a múlt héten egy teszt-alkalmazásban, hogy megvizsgáljam a rendszer működését. Az API-val és a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataim a következők voltak.

A milliós reklámbevételek felé az első lépés, hogy a fejlesztő regisztrál egyenes publisher fiókot az AdMob oldalon. Ezek után hozzá kell adnia az alkalmazást a fiókhoz. Ennek eredményeként kap egy azonosítót. Ezt az azonosítót kell az alkalmazás forrásában feltüntetni: innen tudja a szerver, hogy küldjön-e reklámot, és hogy hova könyvelje az esetleges bevételt. A felületen beállíthatjuk a fogadott reklámokkal kapcsolatos preferenciáinkat. Például kizárhatunk reklámokat szöveges és URL filterek alapján. A reklámok listáját is áttekinthetjük, és ellenőrizhetjük, hogy mely szűrő mely reklámokat tiltja le. Ez régen fordítva működött, megengedő szűrőket kellett definiálni, így kicsit furcsa, hogy azt ellenőrizhetjük, hogy mit tudunk egy adott filterrel kitiltani. Én a paralelepipedonhoz kapcsolódó reklámokról mondtam le, tekintettel a felhasználóbázisom finom geometriai izlésére.

Az API dokumentációja elég szájbarágós. Szolgáltat egy minta-alkalmazást is, amely látszólag nem működik majd, ennek okaira még kitérek. Az API két féle reklám használatát engedélyezi. Az egyik az AdView, mely valószínüleg minden felhasználónak ismerős: egy sor a képernyő alján vagy tetején. A mérete 320x48 DIP (device independent pixel) A HTC Desire-en ez természetesen több fizikai pixelt jelent: 400 körüli szélesség és arányos magasság. A másik reklám a teljes-képernyős InterstitialAd, ezt nem használtam a teszt során. Az AdView reklámfelület egy hagyományos nézet, amit LinearLayout belsejében lehet elhelyezni. Csak akkor jeleníti meg tartalmát, ha rendelkezésére áll a szükséges terület.

AdView esetén a felülethez hozzáadáskor kér először megjelenítendő reklámot, majd periodikus frissítést állíthatunk be, de kérhetünk azonnali frissítést is. Az InterstitialAd működése más koncepciót követ. Ez nem egy nézet és nem is egy Activity. A megjelenítés független a példányosítástól és a reklám-lekéréstől. Létrehozás után megkisérli betölteni a tartalmat. Ha már rendelkezik reklámmal, akkor válik megjeleníthetővé. Megjelenítéskor egy új Activity-t indít. Mindkét reklámhordozó kitöltöttségéről eseménykezelők segítségével értesülhetünk, megtudhatjuk, hogy a reklám kérése vagy frissítése sikeres volt-e vagy sem. Azt, hogy a felhasználó kattintott-e a reklám API-n keresztül nem tudjuk meg, ezt nem lehet feltételként szabni az alkalmazás folytatásához.

És végül a számok. A reklámkampány során $1.37-t kerestem. Ehhez tesztelés közben 1964 reklámot kértem (Requests) és 31.36%-ban kaptam is reklámot (Fill rate). A legfontosabb mérőszám az eCPM, ami azt mutatja meg, hogy 1000 megtekintés vélhetően mennyi pénzt hoz, tartalmazza a reklámok árát, és az átkattintások arányát. Ebből tudhatjuk, hogy mit várjunk napi 250.000 felhasználótól, ha azok a felhasználók is úgy kattintanak reklámra, mint az eddigiek. Ez az érték az esetemben $2.20 dollár volt, ami jónak számít. Végül az RPM, ami az eCMP korrekciója a Fill Rate-el, és lekérésekre vetíti a bevételt. Ez nálam a szánalmas $0.70 értéken állt meg. A kezdeti Fill Rate nagyon alacsony volt, az első 80 lekérésre nem is kaptam reklámot, 120-nál kezdtek folytonosan jönni, aztán mikor elkezdtem frissíteni esett le újra a Fill Rate. Ezért nem működik a minta-alkalmazás sem, nem küld reklámot a szolgáltató. Ha csak a felületi elemeket szeretnénk tesztelni, akkor be kell állítanunk az AdManager-ben az eszközünket tesz-eszköznek, és így kaphatunk dummy-reklámot, hogy tesztelhessük a felületet.

És mi a helyzet külföldön? Nos, a rövid idő alatt, ameddig New York-ban teszteltem az alkalmazást - Mock Location-nel - 100%-os Fill Rate-et értem el. Kicsit más reklámokat is kaptam, és azonnal töltődtek. Úgyhogy ha valaki tesztelgetni szeretné az alkalmazását, érdemes költözni. Sajnos a Mock Location-t engedélyeztetni kell, úgyhogy nincs lehetőség arra, hogy a felhasználó tudta nélkül dobjuk át egy másik kontinensre, pedig az sokat segítene a reklámbevételeken.

Összességében elég lehangoló a kép, egy Magyarországon jelentősnek számító 4-5000 fős stabil felhasználóbázissal, napi egy indítással havi 30.000Ft körüli bevétel érhető el. Zsebpénznek nem rossz, de a visszatérő felhasználókért folyamatosan dolgozni kell.
 

2 komment

Címkék: reklám android admob rmp ecpm fill rate

A bejegyzés trackback címe:

https://edudroid.blog.hu/api/trackback/id/tr532644412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EvilHedgehog 2011.12.02. 08:06:02

Azóta van valami tapasztalat AdMobbal? Neten kering elég sok "örökre kitiltottak, deaktiválták az accountot részletes indoklás nélkül" történet...

lajthabalazs · https://google.com 2011.12.03. 07:09:45

Nem admoboztam azóta. Hétfőn lesz egy elóadás az Ericssonos Android klubbon, ahol lesz szó a témáról, sajnos zárt körű, de elmesélem a tapasztalatokat.
süti beállítások módosítása