HTML

HTML

A BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék hallgatói és oktatói blogja az Android platformról.

Facebook

Friss topikok

  • édesebb élet: www.gsmbutik.hu/sony-xperia-xz2-tukrozodes-es-uva-uvb-mentes-uvegfolia-tempered-glass (2018.05.18. 01:30) Kutatók éjszakája - 2014
  • lajthabalazs: Nem admoboztam azóta. Hétfőn lesz egy elóadás az Ericssonos Android klubbon, ahol lesz szó a témár... (2011.12.03. 07:09) Reklám-tapasztalatok
  • A Tata: szeretnék érdeklődni, hogy nem diák is jelentkezhet-e ilyen tanfolyamra; akár programozói előképze... (2011.02.03. 16:51) Újévi gyorstalpaló 2. - Adatok
  • lajthabalazs: 80 requestnél jött egy reklám, aztán semmi. Most 120 requestem volt, és két telefonon is 3G-n is ... (2011.02.02. 20:52) Don't download!
  • EvilHedgehog: Tanulságos. Ezért nem raktam én sem főzött ROM-ot a Galaxy S-re pedig csábító volt... (2011.01.29. 10:29) Softkeyboard

Linkblog

Első mérés

2010.11.23. 12:44 lajthabalazs

A tegnapi napon visszavonhatatlanul bekerült az Android az oktatásba. Büszkén jelenthetem, hogy túl vagyunk az első mérésen, melyet még két, szebb és jobb ismétlés fog követni, holnap és a jövő héten.

A segédlet csak három nappal - pontosan 60 órával - a mérés időpontja előtt készült el, és hárman írtuk, ezért kicsit darabos lett. Még nem mertem újraolvasni, de erőt veszek magamon és a hétfői és szerdai tapasztalatok alapján jövő hétfőre elkészítem a második, javított kiadás.

A mérés anyaga az alapoktól indulva jutott el a View-kig, és egy kis Android-os finomság, a SharedPreferences kezelése is belefért a négy órába. Több beszélgetést folytattunk Bencével, aminek az lett az eredménye, hogy nem adtam ki az elkészült projekt forráskódját a diákoknak. Emellett a mérési útmutatót szándékosan hiányosra írtam, hogy a mérés némely pontján a diákok rákényszerüljenek az Android dokumentáció böngészésére. Ezért aggódtam kicsit, hogy a diákok - akikről azt híresztelik, hogy nem képesek önálló munkavégzésre, elakadnak - és a mérés átmegy egy táblánál vezetett méréssé.

meres

Kellemesen csalódtam. Annak ellenére, hogy az "Ugye mindenki tud Java-ban programozni?" kérdésre adott morajlásból inkább a "Nem."-et, mint a "Talán."-t hallottam ki, a diákok feltalálták magukat. Az első óra végén amiatt kezdtem aggódni, hogy mi van ha túl korán végeznek. Szerencsére ez nem érintett sokakat, és akik hamarabb fejezték be azok találtak maguknak plusz-feladatot.

Hallgatói visszajelzésből csak egy érkezett, mikor a mérés végén megkérdeztem, hogy mit csináljunk jobban a következő mérési alkalomra: "Ne ezen a mérésen változtassatok, inkább a többi mérés is legyen ilyen."

Mindent összevetve ha Androidot programozni nem is tanultak meg a diákok, látták a fejlesztőkörnyezetet, ismerkedhettek a dokumentációval és belekóstolhattak a platformba: megkapták az alapokat, és meggyőztek arról, hogy képesek lesznek önálló munkát végezni. A diákok mellett az Android is bizonyított: jól tanulható környezet, ami alkalmas lesz arra, hogy a különböző háttérrel érkező diákok rajta keresztül ismerkedhessenek meg a mobil infokommunikációs szoftverekkel és szolgáltatásokkal. 

4 komment

Címkék: oktatás tutorial android

A bejegyzés trackback címe:

https://edudroid.blog.hu/api/trackback/id/tr472467720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EvilHedgehog 2010.11.23. 14:42:52

Mi? hogy? Ez meg volt hirdetve? Érdekelt volna a dolog ;(

lajthabalazs · https://google.com 2010.11.23. 14:55:28

Meg volt hírdetve: BsC-n hálózati szakirányos labor egy alkalma :)

Még lesz szerdán a média szakirányon, és jövő hétfőn a hálózati szakirányos hallgatók azon felének, akik még nem jöttek el.

Doktoranduszok már jelezték, hogy a 8 óra korai, de szivesen meghallgatnák, úgyhogy kicsit kicsinosítom majd az anyagot hogy a motiváltabb közönség igényeinek is megfeleljen, és ha a felsőbb hatalmak engedik, csinálunk egy nyitott alkalmat a laborban, amit majd alaposabban hirdetünk.

EvilHedgehog 2010.11.23. 15:48:43

Aha. Akkor ok. Azt hittem nyitott labor volt. :)
süti beállítások módosítása