A tegnapi napon visszavonhatatlanul bekerült az Android az oktatásba. Büszkén jelenthetem, hogy túl vagyunk az első mérésen, melyet még két, szebb és jobb ismétlés fog követni, holnap és a jövő héten.
A segédlet csak három nappal - pontosan 60 órával - a mérés időpontja előtt készült el, és hárman írtuk, ezért kicsit darabos lett. Még nem mertem újraolvasni, de erőt veszek magamon és a hétfői és szerdai tapasztalatok alapján jövő hétfőre elkészítem a második, javított kiadás.
A mérés anyaga az alapoktól indulva jutott el a View-kig, és egy kis Android-os finomság, a SharedPreferences kezelése is belefért a négy órába. Több beszélgetést folytattunk Bencével, aminek az lett az eredménye, hogy nem adtam ki az elkészült projekt forráskódját a diákoknak. Emellett a mérési útmutatót szándékosan hiányosra írtam, hogy a mérés némely pontján a diákok rákényszerüljenek az Android dokumentáció böngészésére. Ezért aggódtam kicsit, hogy a diákok - akikről azt híresztelik, hogy nem képesek önálló munkavégzésre, elakadnak - és a mérés átmegy egy táblánál vezetett méréssé.
Kellemesen csalódtam. Annak ellenére, hogy az "Ugye mindenki tud Java-ban programozni?" kérdésre adott morajlásból inkább a "Nem."-et, mint a "Talán."-t hallottam ki, a diákok feltalálták magukat. Az első óra végén amiatt kezdtem aggódni, hogy mi van ha túl korán végeznek. Szerencsére ez nem érintett sokakat, és akik hamarabb fejezték be azok találtak maguknak plusz-feladatot.
Hallgatói visszajelzésből csak egy érkezett, mikor a mérés végén megkérdeztem, hogy mit csináljunk jobban a következő mérési alkalomra: "Ne ezen a mérésen változtassatok, inkább a többi mérés is legyen ilyen."
Mindent összevetve ha Androidot programozni nem is tanultak meg a diákok, látták a fejlesztőkörnyezetet, ismerkedhettek a dokumentációval és belekóstolhattak a platformba: megkapták az alapokat, és meggyőztek arról, hogy képesek lesznek önálló munkát végezni. A diákok mellett az Android is bizonyított: jól tanulható környezet, ami alkalmas lesz arra, hogy a különböző háttérrel érkező diákok rajta keresztül ismerkedhessenek meg a mobil infokommunikációs szoftverekkel és szolgáltatásokkal.